Advertentie

Untitled

Zes op tien KBC-klanten bankiert enkel nog digitaal

KBC geeft donderdag ook een update over haar strategie. De nadruk ligt daarbij op de digitale dienstverlening, waar de groep verder op zal inzetten nu klanten door de coronacrisis meer dan ooit de switch richting mobiel en onlinebankieren hebben gemaakt. Om die reden had KBC eind juni al Kate aangekondigd, een spraakgestuurde digitale assistent op de smartphone.

De cijfers voor het derde kwartaal geven aan hoe snel klanten die digitale omschakeling hebben gemaakt. Liefst 85 procent van de klanten maakt vandaag al gebruik van digitale diensten van de bank, naast het klassieke kantorennet. Daarmee zit KBC al boven de doelstelling van 80 procent die ze zichzelf had gesteld voor dit jaar.

In Belgiƫ maakt 61 procent van de klanten enkel nog gebruik van de digitale kanalen van de bank.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud