Vijf favoriete aandelen van Hamish Chamberlayne

Marc Benioff is de CEO van Salesforce, een van de favoriete aandelen van Hamish Chamberlayne. ©Bloomberg

Hamish Chamberlayne mikt onder meer op Salesforce, het nieuwste Dow Jones-lid, en op het Franse Schneider.

Hamish Chamberlayne is hoofd maatschappelijk verantwoord beleggen bij de vermogensbeheerder Janus Henderson. Hij werkt reeds 9 jaar voor de beheerder met hoofdzetel in Londen. Daarvoor was hij aan de slag bij Gartmore en PWC.

Marsh & McLennan | Consulting

Het Amerikaanse Marsh & McLennan is wereldwijd actief in risicobeheer, riskconsulting en verzekeringsdiensten voor bedrijven, overheden en particulieren. Naarmate de digitale economie groeit, worden immateriële activa zoals netwerken, klantenrelaties, gegevens en merken belangrijker. Ze vormen al meer dan
80 procent van de waarde van S&P 500-bedrijven. Tegelijk neemt cybercriminaliteit een prominente plaats in, wat een impact heeft op klanten, merken schade toebrengt en nieuwe regelgeving doet ontstaan. De inzichten en oplossingen van Marsh & McLennan helpen bedrijven om nieuwe risico’s te managen, wat een sterke groei in de toekomst zal stimuleren.

Salesforce | Bedrijfssoftware

Salesforce verkoopt wereldwijd bedrijfssoftware en is een expert in CRM-software (customer relationship management). De Amerikaanse groep pionierde met een software-as-a-service-model (SaaS), waarbij software via de cloud beschikbaar is voor bedrijven. Salesforces platform laat bedrijven toe hun middelen efficiënter toe te wijzen en een diepere relatie met hun klanten te smeden. Ruim 90 procent van de IT-budgetten van bedrijven gaat nog altijd naar legacy-applicaties - die ouder zijn dan de huidige standaarden -, wat Salesforce een grote marge geeft om zijn innovatieve SaaS-model te doen groeien als bedrijven de digitale transformatie verder omarmen.

Hamish Chamberlayne is sinds drie jaar hoofd maatschappelijk verantwoord beleggen bij Janus Henderson. ©rv

Schneider | Automatisering

Schneider is toonaangevend in elektrische apparaten en automatiseringstechnologie. De EcoDesign- en EcoStructure-oplossingen verhogen de efficiëntie en verlagen de CO2-uitstoot van de activiteiten van klanten. Het bedrijf zet ook stappen om zijn eigen voetafdruk te verkleinen. Het ontwikkelt elektronica die werkt op zuivere lucht in plaats van schadelijke broeikasgassen. Het energieagentschap IEA voorspelt dat koolstofarme stroom tegen 2040 goed is voor meer dan de helft van de totale energieopwekking, waardoor de wereldeconomie snel zal moeten elektrificeren. De Schneider-technologie zal die overgang mee mogelijk maken, wat een consistente omzetgroei in het komende decennium zal stimuleren.

Humana | Ziektekostenverzekeraar

Humana is een ziektekostenverzekeraar met een focus op Medicare Advantage-verzekeringen voor senioren in de VS. Het bedrijf is een pionier in geïntegreerde zorg, met als doel de kosten voor leden te verlagen door een betere preventie van gezondheidsproblemen en programma's om een gezondere levensstijl aan te moedigen.

Door de vergrijzing bereiken dagelijks 10.000 mensen de pensioengerechtigde leeftijd in de VS, wat de vraag naar Humana’s innovatieve en betaalbare Medicare Advantage-oplossingen stimuleert. De Amerikaanse groep blijft tegelijk investeren om het marktaandeel in Medicare Advantage te verbeteren en te vergroten.

Nintendo | Consumentenelectronica

Het Japanse Nintendo is actief in consumentenelektronica en videogames. De focus ligt op gezinsvriendelijk entertainment en sociale interactie. Het bedrijf is sterk in innovatie in zijn ontwerpproces. Nintendo’s Labo-product is opgenomen in vele onderwijsprogramma’s om kinderen te helpen technische vaardigheden en verbeelding te ontwikkelen. Nintendo omarmt ook digitalisering, via de invoering van abonnementen, mobile gaming en digitale downloads. Dat helpt het bedrijf nieuwe klanten te bereiken en de banden met de bestaande gebruikersbasis te versterken, waardoor het een consistente groei doormaakt en een veerkrachtiger, eigentijds bedrijfsmodel creëert.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud