Advertentie

'Squid Game'-manie stuwt aandelen Koreaanse tv-producenten

In een café in Jakarta mogen kinderen op de foto met werknemers verkleed als een personage in 'Squid Game'. ©REUTERS

Na 'Squid Game' blijkt nu ook een andere Koreaanse serie, 'My name', een kijkcijferhit.

De dystopische serie 'Squid Game' heeft de voorbije weken aangetoond dat de wereld een grote interesse heeft voor Koreaanse producties. Dat heeft ook Netflix begrepen. De streaminggigant liet afgelopen weekend de reeks 'My Name' op het publiek los. 

'My Name' is een Koreaanse serie over een vrouw die de dood van haar vader wil wreken.  De reeks was zondag al meteen de vierde best bekeken serie op Netflix, amper twee dagen na de lancering. Dat leren cijfers van FlixPatrol. Op de eerste plaats staat uiteraard 'Squid Game'. Die serie werd op 17 september gelanceerd en trok sindsdien 132 miljoen mensen aan die ten minste twee minuten hebben gekeken. Dat slaat alle records.

De serie 'My Name' werd geproduceerd door Studio Santa Claus Entertainment. Het aandeel van die producent schoot maandag op de beurs van Seoul 30 procent de hoogte in. Dat is de maximaal toegelaten stijging in Korea. De handel lag 25 keer boven het driemaandsgemiddelde. 

Ook andere aandelen van tv-producenten zaten in de lift. Astory, het bedrijf achter de Netflix-zombiethriller 'Kingdom' spurtte 15 procent hoger. Dexter Studios en Jcontentree wonnen elk meer dan 10 procent.

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud