Wall Street speculeert op duidelijke winnaar

Beleggers speculeerden dinsdag dat er een overduidelijke winnaar uit de stembus zou komen. Mediagroep AOL was niet te houden na beter dan verwachte kwartaalresultaten.

De voorbije dagen nam de verkiezingskoorts ook toe op Wall Street. Beleggers meden grote posities in te nemen in afwachting van wie de volgende president zou worden. Dinsdag gingen de beurzen echter vlot hoger. De verkiezingsuitslag naderde met rasse schreden en zou dus de bron van onzekerheid uitschakelen. Onzekerheid blijft nu eenmaal de grootste vijand van de markten. ‘We zijn opgelucht dat de verkiezingen afgelopen zijn’, zei een marktstrateeg uit Oregon. Bovendien gingen beleggers ervan uit dat er een overduidelijke winnaar uit de stembus zou komen. Waarmee een dagenlange nasleep - en opnieuw onzekerheid - zou worden vermeden.

De Dow Jones won 1 procent tot 13.245 punten. De S&P500 ging 0,8 procent hoger en de Nasdaq schreef 0,4 procent bij.  In de Dow liep HP voorop met een winst van 2,8 procent.

Opvallende koersbewegingen waren er verder bij bedrijven die inzage gaven in hun kwartaalprestaties. Zo schoot Computer Sciences, die de netwerken voor  NASA beheert, 17 procent hoger. Het kostenbesparingsprogramma gaf de winstprognose een boost.

De mediagroep AOL toonde een groter dan verwachte omzetgroei dankzij sterke reclame-inkomsten. Die inkomsten zaten 7 procent in de lift tot 340 miljoen dollar, terwijl de internetabonnementsgelden 10 procent zakten tot 173,5 miljoen dollar. De advertentie-instroom hielp het nettoverlies van 2,6 miljoen dollar van vorig jaar ombuigen tot een winst van 20,8 miljoen dollar. Het aandeel schoot 22 procent hoger tot 43,70 dollar.

Express Scripts kelderde 12,3 procent. De dienstverlener aan de medische sector verklaarde dat de analistenprognoses voor 2013 te ambitieus zijn. Meteen twijfelden beleggers er aan of de integratie van de 29 miljard dollar overname van Medco Health Solutions wel losloopt.

 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud