Hoe was het jaar van WDP?

De coronacrisis zette een turbo op de e-commerce. Vrijdag weten we hoe hard WDP daarvan heeft geprofiteerd.

De logistieke vastgoedspeler WDP komt vrijdag om 7.00 uur met cijfers over 2020. Bij de update over het derde kwartaal zei de CEO van WDP, Joost Uwents, dat de pandemie een turbo heeft gezet op e-commerce als structurele groeier. 'Deze crisis heeft enkele structurele trends versneld. Denk aan het grote belang van voeding in e-commerce, een terugkeer naar lokale productie dicht bij de consument en meer aandacht voor grotere strategische voorraden van kritieke producten.'

Het ging zelfs zo goed dat de onderneming bij de update de prognoses voor 2020 optrok. De lat ligt nu op een winst per aandeel van 1 euro.

WDP slaat als 'huisbaas' van heel wat e-commercebedrijven munt uit de turbo die de pandemie op de muisklikhandel heeft gezet. Uwents en co. streken ruim een decennium geleden - in volle 'poldercrisis' - neer in Nederland, anticiperend op de uitbouw van onze noorderburen tot een belangrijk logistiek centrum. De groep telt grote logistieke spelers als Kühne & Nagel, DHL, Distrilog en CEVA Logistics tot zijn belangrijkste klanten, naast voedingsketens als Lidl, Carrefour en Ahold Delhaize.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud