Advertentie

Opnieuw meer dan 1 miljard omzet voor Twitter?

Twitter zou mee profiteren van de heropleving van de markt voor digitale reclame. ©REUTERS

Het verdere herstel van de advertentiemarkt heeft Twitter voor de tweede keer een kwartaalomzet opgeleverd van meer dan 1 miljard dollar, denken analisten.

De korteberichtendienst Twitter maakt dinsdag na de slotbel van Wall Street de resultaten over het vierde kwartaal bekend en die zullen goed zijn, is de algemene verwachting. Twitter heeft wellicht mee geprofiteerd van de gestegen uitgaven voor digitale advertenties die af te lezen waren aan de reeds gepubliceerde kwartaalcijfers van Google-moeder Alphabet en Facebook.

Bedrijven zijn weer meer reclame gaan maken vanaf de heropening van de economie in het derde kwartaal, een trend die zich in het vierde kwartaal heeft doorgezet. Er waren wel nieuwe coronagolven, maar die gingen gepaard met minder strenge maatregelen dan in de lente van 2020.

Volgens het marktonderzoeksbureau eMarketer liggen de wereldwijde digitale advertentie-uitgaven op schema om dit jaar op te lopen tot 395,5 miljard dollar. Een stevige toename van 16 procent tegenover het coronajaar 2020. Twitter zou daarvan 3,4 miljard dollar naar zich toe trekken, wat een mooie stijging van 24 procent zou zijn.

Trump

Analisten vragen zich wel af hoe het aantal Twitter-gebruikers is geëvolueerd. Na de bestorming van het Capitool schrapte Twitter de account van voormalig president Donald Trump en dat heeft mogelijk sommige twitteraars doen afhaken.

Het analistenheir denkt dat Twitter in het vierde kwartaal een omzet van 1,19 miljard dollar heeft gedraaid. Als dat uitkomt, is het de tweede keer in zijn geschiedenis dat Twitter in een kwartaal de kaap van 1 miljard dollar rondt. Dat gebeurde al één keer, in het laatste kwartaal van 2019, toen de omzet op 1,01 miljard dollar uitkwam.

De verwachting van de (aangepaste) nettowinst staat op net geen 245 miljoen dollar of 0,304 dollar per aandeel.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud