Netto Het antwoord op al uw geldvragen
Advertentie

Test-Aankoop lanceert class action tegen Groupon

Omdat Groupon de terugbetaling weigert van luiers die niet geleverd werden, stapt de consumentenorganisatie nu naar de rechter, klinkt het in een persbericht.
Advertentie
©© Norbert Schaefer/CORBIS

Via Groupon konden consumenten op de website pamperbox.be, waarvan de naam na een klacht van Proctor & Gamble werd veranderd in luierbox.be, voor 300 tot 350 euro een abonnement nemen op maandelijkse leveringen van pampers. De luiers werden echter niet of nauwelijks geleverd.

Luierbox.be kwam eerst met smoesjes op de proppen, en was na verloop van tijd onbereikbaar. De FOD Economie diende een klacht in tegen de zaakvoerder, die onder aanhoudingsbevel werd geplaatst voor oplichting.

Omwille van het groot aantal klachten die bij Test-Aankoop waren binnengestroomd in dit dossier, besloot de consumentenorganisatie in overleg te treden met Groupon om te kijken welke compensatiemogelijkheden er zijn voor de betrokken klanten. Volgens Test-Aankoop moet Groupon zijn verplichtingen naleven als verkoper, terwijl Groupon meent enkel de tussenpersoon te zijn, en dus niet aansprakelijk te zijn.

Omdat de onderhandelingen niets hebben opgeleverd, lanceert Test-Aankoop maandag op zijn website een online formulier, klinkt het. Daar kunnen gedupeerde consumenten zich aanmelden om te participeren aan de collectieve rechtsvordering om het initiële bedrag dat aan Luierbox werd betaald terug te eisen.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud