Netto Het antwoord op al uw geldvragen
Advertentie

Duurste zonnecrème niet de beste

Marketing is overal aanwezig, maar zeker in de branche van de zonnecrèmes. Voor die ene jaarlijkse vakantie nemen de meesten geen risico, en dus willen ze fors investeren in goede zonnecrème, die ze gemakshalve associëren met dure zonnecrème. Hoeft niet, blijkt nu.
Advertentie

(netto/la dernière heure) – Eigenlijk kan je met gesloten ogen naar harddiscounters trekken om onbezorgd je zonnecrème te kiezen. Dat zegt althans Jean-Alain De Smedt van de cosmeticaproducenten in La Dernière Heure: "Op de Belgische markt verschijnt sinds 1976 niets dat niet gecontroleerd werd... bij de minste onvolmaaktheid verdwijnt het product uit de rekken. Daar is een speciale dienst binnen de Federale Overheidsdienst voor bevoegd." Een reden tot onbezorgdheid is er bijgevolg niet.

Hoe kies je dan wel de beste zonnecrème?

Nochtans is de consument wel gehecht aan de betrouwbaarheid van een zonnecrème. Maar die vind je niet terug in het merk, wel in andere zaken: de beschermingsfactor, je eigen huidtype en de gebruiksomstandigheden (water, zand, sport, ...), de UV-factor, enz. Voor meer info, raadpleeg Veilig in de zon, een website die ondersteund wordt door de Federale Overheidsdienst.

De crème van Lidl

Öko test, een onafhankelijke Duitse consumentorganisatie heeft enkele zonnecrèmes aan een onderzoek onderworpen. De Cien-crème van Lidl (4,99 euro voor 250 ml) stond op de eerste plaats voor het groot distributiemerk Nivea Sun.

Een andere Duitse test plaatste eveneens Cien op een eerste plaats, deze keer voor luxemerken als L’Oréal Solar Expretise en Vichy Capital.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud