Netto Het antwoord op al uw geldvragen

Essensis, de flop van Danone?

Slogans als "Activia stimuleert de darmflora" of "Actimel versterkt je immuunsysteem" of "Danacol helpt je cholesterol te verminderen" komen bij de klanten nog geloofwaardig over. Essensis lijkt die grens te hebben overschreden met "Voedt uw huid van binnenuit".

Video: France 2 stelt zich vragen bij de "schoonheidsyoghurt". (Franse video)

Eerste fout : de slogan

Tweede fout : doelgroep

Veranderen van doelgroep

De CEO van Danone, Franck Riboud neemt het op voor zijn team en vraagt hen wat tijd te geven. "het gaat niet om de lancering van een nieuwe yoghurt maar om een nieuwe schoonheidsgebruik in het dagdagelijkse leven van de vrouw."


Aanvankelijk werd gefocust op de jongere vrouwen met een trendy verpakking. Daar is Danone nu van teruggekomen door de rijpere vrouw te viseren, tussen de 40 en 60 jaar. Dat lijkt alvast een strategisch logische keuze: bernage-olie wordt ook gebruikt in de behandeling van menopause-effecten als droge huid en ophouden van water. Danone kan natuurlijk niet zo ver gaan en zijn slogan wijzigen in "Essenis, de yoghurt van de menopause," merkt Capital op: "Er zijn meer sexy slogans".

 

Hoeveel kost een Essensis-kuur ?

Volgens de gebruiksaanwijzing die op de verpakking van de yoghurt-doosjes staat, moet je gedurende zes weken dagelijks twee Essensis -yoghurts eten. De gemiddelde prijs van vier potjes is 2,30 euro, wat een volledige kuur op 50 euro brengt. Ter vergelijking, de luxe-hydraterende crème van Dior kost 48,98 euro ... en je verdikt er niet van.

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud