Belg kiest graag zelf hoe hij betaald wordt

Een bedrijfswagen is nog steeds de meest populaire keuze bij flexibele verloning ©Photo News

Flexibele verloning wordt steeds belangrijker in de jobkeuze van de Belgische werknemer, blijkt uit een onderzoek van SD Worx. Maar de bedrijven doen te weinig om aan die vraag te beantwoorden.

Volgens het onderzoek wil liefst 64,6 procent van de Belgische werknemers zijn loonpakket graag zelf samenstellen, maar slechts 7,4 procent van de Belgische bedrijven biedt die mogelijkheid. Van het beschikbare budget dat de werknemer binnen het loonpakket zelf kan besteden, gaat 59 procent naar een bedrijfswagen. Uitbetaling in cash (14%) en extra vakantiedagen (8%) maken de top drie compleet.

Uit het jaarlijks onderzoek van SD Worx bij 2.500 Belgische bedrijven blijkt dat flexibele verloning meer en meer een must wordt voor werknemers en de keuze om ergens te starten of te blijven rechtstreeks beïnvloedt, schrijft de HR-dienstverlener in een mededeling.  De intentie om bij een wekgever te blijven stijgt van 75,4 procent naar 79,6 procent als werknemers zelf hun loonpakket kunnen samenstellen.

De enquête van SD Worx bevestigt een eerder onderzoek van Acerta.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect

Gesponsorde berichten

n