Antwerpse app verleidt Microsoft

Een Antwerpse app die alle personeelsgerelateerde transacties in een bedrijf bundelt, wordt gelinkt aan de kantoorsoftware Office 365 en het cloudplatform Azure van Microsoft.

Het gaat erg hard voor Spencer. De Antwerpse start-up bestaat amper 15 maanden en Microsoft voegt 'de butler voor elke werknemer' - vandaar de naam Spencer - al toe aan zijn softwarepakket dat onder meer Outlook en Word herbergt.

Met Spencer kunnen werknemers vakantie aanvragen, een parkeerplaats of een vergaderzaal boeken, onkosten indienen, een bestelorder laten goedkeuren. Bij de meeste bedrijven gebeurt dat nu via meerdere programma's, die vaak alleen op een desktop draaien. Spencer bundelt alles in een mobiele app.

Die aanpak levert tijdwinst en comfort op. 'Een studie van het onderzoeksbureau Forrester leert dat 62 procent van de werknemers taken uitstelt als ze in meerder systemen moeten inloggen', zegt medeoprichter Maarten Raemdonck. 'Bij Proximus, met ruim 12.000 werknemers onze grootste klant, gebeurt 30 procent van de sessies buiten de werkuren.'

Ook de werknemers van Telenet, een aandeelhouder van Spencer, de baggeraar DEME, de Antwerpse haven en het ICT-bedrijf Ferranti gebruiken Spencer. Samen zijn ze goed voor een pool van 25.000 gebruikers. Met de Microsoft-referentie gaat de start-up met 14 werknemers achter internationale bedrijven zoals de telecomgroep KPN en de luchtvaartmaatschappij KLM aan.

Ook het aandeelhouderschap mag internationaler. Eind dit jaar plant Spencer, een spin-off van het Antwerpse digitaal bureau No-vember Five, een kapitaalronde van 3 tot 5 miljoen euro. Het hoopt naast Belgische ook buitenlandse investeerders aan te trekken.

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Partner content