Groeien zoals Telenet

©rv

Investeren in postbedeling? In tijden van mail, Facebook, Twitter en Skype? Je moet wel goed gek zijn, hoor ik sommigen denken. Misschien. Toch hoorde ik gisteren geen roekeloze prietpraat. In tegenstelling tot brievenpost is ongeadresseerd reclamedrukwerk, want daar gaat het over, een stabiele markt, in België goed voor 170 miljoen euro. Vlaamse Post is geen politiek initiatief, zoals sommigen opperden, maar lijkt een degelijk onderbouwd project. Met het geïnformatiseerde inventaris- en track&trace-systeem kan worden ingespeeld op de nieuwe media. Het franchisesysteem à la De Lijn spreidt de risico's. De banken leverden vlot kredieten. Vlaamse Post kent de tekortkomingen van de grote spelers BD en Bpost. Een van de initiatiefnemers was jarenlang klant. 'Ook Telenet was niet in één klap groot', was te horen. Vlaamse Post toont steile ambities en veel enthousiasme. Over drie jaar wil het 15 procent van de ongeadresseerde postmarkt. Bpost en BD zijn gewaarschuwd.

Lees verder

Uw limiet van 5 gratis artikels is bereikt

Kies een formule en lees meteen verder
Compleet
Meer info
42,50
per maand
  • Elke dag de krant in uw bus
    incl. weekend + Netto en Sabato
  • Elke dag
    de krant op tablet, smartphone of pc
  • Onbeperkt
    toegang op tijd.be
Meest gekozen
Digitaal & weekend
Meer info
38,-
per maand
  • Elke zaterdag
    de weekendkrant, Netto en Sabato in uw bus
  • Elke dag
    de krant op tablet, smartphone of pc
  • Onbeperkt
    toegang op tijd.be
Digitaal
Meer info
34,50
per maand
  • Elke dag
    de krant op tablet, smartphone of pc
  • Onbeperkt
    toegang op tijd.be
U hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen van de aankoop af te zien.