Mediagenix, loodgieter achter de tv-zenders

Dirk Debraekeleer, CEO van Mediagenix. ©HENDRIK DE SCHRIJVER

Het beheer van tv- en radioprogramma's op verschillende kanalen wordt met de dag complexer. Tv- en radiozenders in de hele wereld gebruiken daarvoor de software van Mediagenix uit Groot-Bijgaarden.

Genomineerden:

>Multiplicom

>E-Bo

>REstore

>Mediagenix

Lineair of uitgesteld, gratis of betalend op aanvraag, wel in België maar niet in het buitenland... Zenders moeten vandaag met tientallen parameters rekening houden wanneer ze hun programma's via allerlei kanalen beschikbaar maken.

Voor dat 'loodgieterswerk' maken ze massaal gebruik van What's On, het softwareplatform van het Vlaamse Mediagenix. De spin-off van de VUB begon al in 1992 met een planningsysteem voor de toen pas opgestarte commerciële zender VTM. Gaandeweg werd de software complexer en werden de klanten internationaler.

Het huidige Mediagenix ontstond via een doorstart na een faillissement in 2002, onder impuls van hoofdaandeelhouder Bruno Denys. Het bedrijf wordt sinds 2013 geleid door Dirk Debraekeleer, de vroegere commercieel directeur van de IT-integrator RealDolmen.

Het is een wereldspeler met klanten in Europa, het Midden-Oosten, de VS, Azië, Latijns-Amerika en Oceanië. De 75 medewerkers behaalden in 2015 een omzet van bijna 22 miljoen euro, meer dan dubbel zoveel als in 2010. Daarvan kwam meer dan 90 procent uit het buitenland.

Mediagenix gelooft sterk in cocreatie als een middel om aan de top te blijven in een complexe en snel evoluerende markt. De software wordt voortdurend aangepast aan de noden van de klant én in samenwerking met de klant.

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect