Autoverzekering online afsluiten steeds populairder

Steeds meer consumenten sluiten een autoverzekering af via het internet. Dat heeft Belga vrijdag vernomen bij verschillende verzekeraars die een dergelijke dienst aanbieden. Van de 22.000 autoverzekeringen die in 2007 bij Touring afgesloten werden, gebeurde 9 procent via het internet.

(belga) - "Op het gebied van internet bleef België lange tijd achter, maar we zijn die achterstand aan het dichten en binnen twee tot drie jaar zal het aantal Belgen dat het internet gebruikt, in de buurt komen van dat in de Noord-Europese landen", voorspelt Philippe Wallez, directeur marketing bij ING.

"Hoewel de internetgebruiker voornamelijk voor zijn plezier of om zijn mailbox te beheren op het web surft, is online banking de op twee na populairste activiteit. Het productaanbod online wordt groter en surfers aarzelen niet om steeds meer contracten online af te sluiten, zoals dat het geval is voor de autoverzekeringen", voegt hij eraan toe.

Bij Ethias bevestigt men deze tendens tot e-commerce in de verzekeringssector. Het aantal afgesloten autoverzekeringen via het internet ging er sterk op vooruit, van 3.635 in 2006 naar 4.677 in 2007. "Dat is goed voor 'slechts' 3,6 procent van het totale aantal verkochte verzekeringen, maar het gaat om een specifiek product", benadrukt Benoît Rigo van Ethias. "Van ons volledige productengamma wordt 10,4 procent verkocht via internet", voegt hij eraan toe.

De verzekeraar Corona Direct biedt ook online autoverzekeringen aan en denkt niet dat het om een fenomeen van voorbijgaande aard gaat. Bij Dexia onderzoekt men de mogelijkheid van de online verzekeringen, maar biedt men ze nog niet aan.
Bij KBC laat de woordvoerder weten zich te buigen over de kwestie en ook bij Fortis zijn er nog geen projecten in die richting.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud