Vastencampagne Broederlijk Delen levert ruim 3,6 miljoen euro op

De vastencampagne van Broederlijk Delen heeft dit jaar vermoedelijk 3.672.290 euro opgeleverd. Dat is 1,3 pct meer dan in 2006, zo meldt de niet-gouvernementele organisatie maandag in een persbericht.

(belga) De campagne liep van 21 februari tot paaszondag en had als slogan "Afrika heeft ook talent". Het bedrag van 3.672.290 is een voorspelling op basis van de huidige resultaten. Volgens Peter Van Craenenbroeck, verantwoordelijke voor de fondsenwerving bij Broederlijk Delen, ligt dat cijfer in de lijn van de verwachtingen. In 2006 leverde de vastencampagne 9 pct meer op dan het jaar ervoor. "De eerste resultaten van 2007 wijzen op een bevestiging van het goede resultaat van 2006. Dat is positief", aldus Van Craenenbroeck.

Het startschot van de campagne dit jaar was de symbolische prijsuitreiking van de "Manager van het Jaar"-trofee aan Salif OuƩdraogo, een boer uit het Afrikaanse Burkina Faso. Daarmee wou Broederlijk Delen de aandacht vestigen op het feit dat er in het Zuiden heel wat talentvolle managers zijn die hun talent gebruiken in de strijd tegen droogte, honger en armoede.

Tijdens de campagne volgden er nog allerhande initiatieven. Zo waren er bijvoorbeeld de "Koffiestops". Op 1.172 plaatsen in Vlaanderen konden mensen in ruil voor een vrije bijdrage een kopje "eerlijke" koffie drinken. De Koffiestops leverden 86.996 euro op.

(foto: belga)

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect