Vertrouwen van Belgische consument stijgt

De indicator van het Belgisch consumentenvertrouwen is in februari licht gestegen tot 1. In januari kwam het consumentenvertrouwen uit op -1, in december was het nog -8. Een jaar geleden, in februari 2006, kwam de indicator uit op -2. Dat meldt de Nationale Bank van Belgie dinsdag in een persbericht.

(tijd) 'De indicator van het consumentenvertrouwen heeft in februari enige vooruitgang geboekt', klinkt het. Het cijfer haalt nu terug het niveau van november 2006, voor de perikelen rond Volkswagen Vorst. Die duwden het consumentenvertrouwen tot een dieptepunt van -8.

De deelcomponenten van de index ondersteunen de positieve ontwikkeling. De gezinnen hebben hun vooruitzichten ten aanzien van de algemene economische situatie lichtjes opwaarts bijgesteld van -1 tot 0. De vooruitzichten voor de werkloosheid in Belgie kennen ook een positieve ontwikkeling en zakken van 19 tot 14. Het vooruitzicht voor de persoonlijke financiele situatie zakt lichtjes van 6 tot 5. De vooruitzichten voor het spaarvermogen van de gezinnen worden opgekrikt van 9 tot 13.

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud