Google gaat in zee met Vlaams Contento

De Amerikaanse internetreus Google neemt de Antwerpse start-up Contento in de arm om meer advertenties aan kmo's te verkopen.

Kleine ondernemers hebben er baat bij zichzelf te etaleren op so- ciale media, maar ze hebben er geen tijd voor. Vanuit die vaststelling richtten Ludwig Dumont en Steven Van Kerkhoven hun start-up Contento op. Die maakt een onlinetool om kmo's te begeleiden bij hun digitale marketing. Het bedrijfje kreeg financiƫle steun van Imec en trok Alex Brabers (ex-Gimv) en Marc Vanderheyden (ex-Real Software) aan als bestuurders.

Nu komt daar een andere supporter van formaat bij: de digitale reus Google. 'Hij investeert in Contento en gaat ons permanent ondersteunen', zegt Dumont, die geen bedragen mag noemen.

De interesse van Google heeft alles te maken met zijn inspanningen om meer advertenties van kmo's op zijn platform te plaatsen. 'Google heeft een team in New York dat de markt afspeurt naar marketingtechbedrijven. Zo is het bij ons beland.'

Contento integreert met de steun van Google een tool om kleine bedrijven en zelfstandigen door het proces van een onlinereclamecampagne te begeleiden. Voor die bedrijven is een volwaardig reclamebureau vaak te duur. En het ontbreekt ze aan de expertise om het allemaal zelf te doen.

'Sommigen proberen het wel, maar ze gebruiken verkeerde keywords of zetten een te groot budget in, wat vaak tot geldverspilling leidt', zegt Van Kerkhoven. 'We proberen via de juiste vragen te achterhalen wat hun doelgroep en hun doelstellingen zijn en vertalen dat naar een concrete strategie.'

Contento maakt deel uit van een groeiende groep start-ups die met hun onlineaanbod op de kmo-markt focussen. Platformen als Yuki en Silverfin deden dat al voor boekhoudtoepassingen en fiscaliteit. Nu lijken ook de marketing- en reclameagentschappen concurrentie te krijgen.

Advertentie
Advertentie