AB InBev lanceert Budweiser in Rusland

Foto Jan Demeuleneir

Bierbrouwer AB InBev is begonnen met de verkoop van het merk Budweiser in Rusland. De brouwer lanceert het merk in het premiumgamma, en is zo op tijd voor de start van het WK voetbal in Zuid-Afrika. Budweiser is de globale biersponsor van dat evenement. Het gaat om de eerste markt waar AB InBev Budweiser lanceert en lokaal produceert.

(tijd) - Met een prijs van omgerekend zowat 1,11 euro per fles van een halve liter, positioneert AB InBev Budweiser in het topsegment van de Russische biermarkt. Dat is in lijn met de strategie van de brouwer in het land, waar de voorbije jaren goedkopere merken werden opgegeven ten voordele van duurdere topmerken. Als gevolg daarvan verloor AB InBev op vlak van omzet en volume wel terrein ten opzichte van marktleider Carlsberg.

Budweiser zal dus in Rusland zelf geproduceerd worden. Om te garanderen dat de kwaliteit op het niveau zit van het internationale merk, worden regelmatig stalen gestuurd naar de brouwerij van St. Louis, waar Budweiser oorspronkelijk gebrouwen werd.

Al sinds de overname van Anheuser-Busch door InBev in 2008 werd er gespeculeerd over de plannen van de groep met het merk Budweiser. Voordien was het merk amper internationaal ontplooid, en het management van de groep had steeds Budweiser genoemd als een van de globale biermerken die in nieuwe markten gelanceerd zouden worden.

Het merk was in het verleden wel al even aanwezig in Rusland via een licentieovereenkomst, maar nu gaat het om een lancering die volledig in eigen huis werd uitgewerkt.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud