Belgisch lasagnebedrijf Mamma Lucia in Italiaanse handen

De Belgische specialist in koelverse lasagnes Mamma Lucia wordt overgenomen door zijn Italiaanse sectorgenoot Rana. Dat meldt De Tijd. Welk bedrag met de transactie gemoeid is, wordt niet meegedeeld.

(tijd) Mamma Lucia werd in 1990 opgericht door Roger Loicq. Die leidt het bedrijf nog steeds, samen met zijn zoon Romuald.

De verkoop is enkel en alleen bedoeld om Mamma Lucia internationaal meer groeikansen te geven', benadrukt Romuald Loicq, de gedelegeerd bestuurder van het Nijvelse bedrijf.

Vorig jaar tekende Mamma Lucia, dat maandelijks bijna 1 miljoen kilo lasagne maakt, voor 35 miljoen euro omzet, tegen 34 miljoen in 2005 en 28 miljoen in 2004. Rana, marktleider in koelverse pasta in Italië, haalt een omzet van 240 miljoen euro.

In België is de belangrijkste klant van Mamma Lucia de Halse winkelketen Colruyt. 'We verkopen er onze lasagnes onder de huismerken Resto en Benito', zegt Loicq. 'We leveren we ook aan de supermarkten Spar en Intermarché.' Alles samen tekent de Belgische verkoop voor bijna 20 procent van de totale omzet.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect