Cadbury Schweppes realiseerde in 2006 1,7 miljard euro nettowinst

Het Britse concern Cadbury Schweppes, dat frisdrank en snoep produceert, heeft vorig jaar een nettowinst van 1,7 miljard euro gerealiseerd. In vergelijking met het jaar voordien is dat een stijging met 53 procent.

(belga) De goede resultaten zijn volgens Cadbury Schweppes te danken aan de verkoop van de Europese frisdrankendivisie, met daarin onder meer Orangina en Oasis, aan een investeringsgroep.

De omzet van het concern uit Groot-Brittannië steeg vorig jaar met 4 procent tot 9,83 miljard euro. De winst voor belastingen bedroeg 1,38 miljard euro. Dat is minder dan analisten hadden verwacht.

Het aandeel van Cadbury Schweppes daalde op de beurs van Londen met 1,5 procent.

De mindere resultaten van het concern hebben onder meer te maken met de kosten van een boekhoudschandaal in Nigeria en de terugname van meer dan een miljoen snoeprepen in Groot-Brittannië en Ierland uit vrees voor een salmonellabesmetting.

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud