Communicanten willen houten schommel en multimedia

De populairste communiecadeaus dit jaar zijn houten tuinspeelgoed en multimedia-artikelen. Dat concludeert Fedis, de federatie van Belgische distributiebedrijven, na een rondvraag bij haar leden.

(belga) - Fedis ziet dit jaar opmerkelijk minder plastic verschijnen in het aanbod buitenspeelgoed. Het is duurzaamheid troef, aldus de federatie, met houten speeltuinen, zandbakken en schommels.

Fedis wist te achterhalen dat de meeste ouders hun budget niet aanpassen onder invloed van de crisis. Ze kopen integendeel liever een duurder stuk dat lang meegaat dan een goedkoop item dat het einde van de maand niet haalt.

Veel kinderen krijgen ook geld voor hun eerste of plechtige communie en daarmee worden veel multimedia-artikelen gekocht. De jongeren zijn voornamelijk te vinden voor mp3-spelers, spelconsoles en digitale fototoestellen.

Bij de allerkleinsten luistert de hype dit jaar naar "Hello Kitty".

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud