Advertentie

Delhaize lanceert conceptwinkel Red Market

Foto Delhaize

De kleinhandelaar Delhaize opent op 22 januari een nieuwe conceptwinkel, Red Market genaamd, in Gembloux. Bedoeling is om nieuwe winkelconcepten uit te testen. Op korte termijn zou er nog een tweede testwinkel geopend worden, maar dat dossier heeft zich nog niet geconcretiseerd.

(tijd) - De winkel wordt, in tegenstelling tot eerdere berichten, geen prijsvechter 'pur sang'. Red Market zal 'concurrentiële' prijzen hanteren, aldus projectleider Denis Knoops. Alle belangrijke concurrenten (zoals Colruyt, Aldi en Lidl) zijn in de buurt aanwezig. De voornaamste bedoeling is om op zoek te gaan naar een nieuwe manier om een supermarkt uit te baten.

De meest in het oog springende nieuwigheid is dat de winkel volledig draait op de zogeheten self-scanning. Daarbij moeten klanten zelf de aangekochte producten inscannen in de winkelrekken. Omdat er dan aan de kassa enkel nog moet worden afgerekend, zou dit de wachttijd aanzienlijk moeten inkorten.

Wat de verdere plannen zijn met de Red Market-conceptwinkels, is nog niet duidelijk. 'In eerste instantie moet er snel een tweede testwinkel bijkomen', zegt Michel Eeckhout, gedelegeerd bestuurder van Delhaize België. 'Daarna gaan we nog moeten bekijken of we dit concept verder gaan uitrollen in België.' Een andere mogelijkheid is dat de succesvolle nieuwigheden in de andere ketens van Delhaize worden geïntroduceerd.

In de winkel werken 25 voltijdse werknemers, die nadrukkelijk gerecruteerd werden in de onmiddellijke omgeving van Gembloux. De bedienden vallen onder het paritair comité (PC) 202.01. Dat is hetzelfde PC als het personeel in de gecontesteerde Carrefour-hypermarkt van Brugge. Knoops benadrukt echter dat er vanaf het begin is onderhandeld met de vakbonden over de voorwaarden. 'Wij hebben al een princiepsakkoord dat in de loop van de komende dagen in een definitief akkoord gegoten kan worden.'

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud