Delhaize rondt verkoop Di aan AvH/NPM af

Delhaize heeft de verkoop van Di, zijn Belgische schoonheids- en verzorgingsketen, aan de investeringsmaatschappijen NPM en Ackermans & van Haaren op 30 juni officieel afgerond. Dat laat Delhaize weten via een persbericht.

(tijd) Delhaize ontving 33,4 miljoen euro in cash voor de verkoop, onderhevig aan contractuele aanpassingen.

De verkoop, die Delhaize op 15 maart aankondigde, werd op 1 juni goedgekeurd door de Europese mededingingsautoriteiten.

Di, dat bestaat uit geintegreerde en gefranchiseerde winkels, droeg in het boekjaar 2006 95,5 miljoen euro bij tot de netto-omzet en andere opbrengsten van Delhaize.

Analiste Pascale Weber van KBC Securities noemde de afstoting van Di eerder al 'een indicatie dat het Delhaize-management focust op de activiteiten waar de Delhaize-groep sterk in staat'.

Peter De Groote peter.de.groote@tijd.be

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud