Advertentie

Delhaize verkoopt Di aan NPM en AvH voor 33,4 miljoen euro

De Belgische retailer Delhaize verkoopt zijn drogisterijketen Di voor 33,4 miljoen euro aan Parma Gestion, een dochter van Distripar. Distripar is op zijn beurt een dochter van de Frere-holding NPM en baat reeds andere gespecialiseerde winkels uit, zoals Planet Parfum en Club. De Antwerpse investeringsmaatschappij Ackermans & van Haaren (AvH) gaat samen met Distripar een 50/50 joint venture creeren onder de naam Distriplus die Di, Planet Parfum en Club zal omvatten. Dat melden Delhaize en AvH in afzonderlijke persberichten.

(tijd) Het Di-netwerk bestaat sinds 1975 en telt momenteel uit 90 geintegreerde en 42 gefranchiseerde winkels. In 2006 droegen zij 95,5 miljoen euro bij tot de omzet van Delhaize.

De verkoop van Di zal Delhaize Belgie toelaten zich meer toe te spitsen op de verkoop van voeding en dierenverzorgingsproducten, zegt Arthur Goethals, CEO West- en Centraal-Europa, in het persbericht. Delhaize zal op de verkoop van Di een kleine meerwaarde boeken. De impact op de huidige winstgevendheid van Delhaize Belgie zal gering zijn.

Ackermans & van Haaren stapt in Distriplus via haar 74 procentdochter Sofinim en investeert in totaal 66 miljoen euro.

Alle overeenkomsten moeten nog worden goedgekeurd door de Europese mededingingsautoriteiten.

Koen Lambrecht

(foto: belga)

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud