Luierproducent Kimberly-Clark boekt 64 procent meer winst

Kimberly-Clark, producent van onder meer Huggies luiers, Page toiletpapier en Kleenex papieren zakdoekjes, heeft in het eerste kwartaal van 2007 een nettowinst geboekt van 332 miljoen euro, of een stijging met 64 procent tegenover het jaar daarvoor (202 miljoen euro).

(belga) Dat maakte het Amerikaanse bedrijf maandag bekend.De omzet steeg met 7,8 procent tot omgerekend 3,2 miljard euro. De winst per aandeel steeg van 68 eurocent tot 76 eurocent. Het verbeterde resultaat is onder meer te danken aan de sterke groei in opkomende markten zoals Rusland, Brazilië en China. De omzetgroei in Europa bedroeg 6 procent, tegenover 4 procent in Noord-Amerika. Het bedrijf voorziet een stijging in de winst per aandeel van 6 tot 8 procent in het tweede kwartaal. Kimberly-Clark verhoogde de prijzen van zijn producten en bespaarde de afgelopen jaren flink door 6.000 werknemers te ontslaan en 24 fabrieken te sluiten.

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect