BASE gaat commerciële inspanningen opdrijven

BASE gaat zijn marketinginspanningen in het tweede halfjaar opdrijven. Dat is minder goed nieuws voor Mobistar en Proximus.

(tijd) Tijdens de eerste zes maanden is BASE terughoudend geweest met bepaalde commerciele activiteiten omwille van netwerkcapaciteitsproblemen, met name in Brussel.

Tijdens het tweede kwartaal breidde BASE naar eigen zeggen zijn marktaandeel verder uit maar minder snel dan in het verleden.

De omzet uit dienstverlening steeg met 11,8% tot 152 miljoen euro. De opbrengsten en overige baten stegen met 13,0% van 138 miljoen euro naar 156 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat is toegenomen naar een recordniveau van 40 miljoen euro, 74% hoger dan een jaar geleden.

De EBITDA steeg van 52 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2005 naar 72 miljoen euro, wat een toename betekent van 38,5%. Dit heeft geresulteerd in een EBITDA-marge van 46,2% in het tweede kwartaal, tegenover 37,7% een jaar geleden en 39,6% in het eerste kwartaal. Het margeniveau van het tweede kwartaal kan de rest van het jaar echter niet worden gehandhaafd op dit hoge niveau, aangezien BASE vasthoudt aan zijn groeistrategie, waarvoor in de tweede helft van het jaar aanzienlijke marketinguitgaven vereist zijn.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud