Beiersdorf boekt winststijging van 24 procent in eerste halfjaar

Beiersdorf, bekend van merken als Nivea, Labello en Hansaplast, heeft de winst in het eerste halfjaar van 2007 zien groeien met 24% tot EUR 244 miljoen. In de vergelijkbare periode een jaar eerder behaalde het Duitse cosmeticaconcern een winst na belasting en exclusief buitengewone items van EUR 197 miljoen.

(betten) Per aandeel groeide de winst van EUR 0,86 naar EUR 1,07. Inclusief buitengewone items bedroeg de winst EUR 204 miljoen, tegen EUR 518 miljoen een jaar eerder.

De omzet steeg in de eerste zes maanden van dit jaar met 9,2% tot EUR 2,85 miljard. Tegen constante wisselkoersen bedroeg de stijging 10,6%. Het bedrijfsresultaat (EBIT) nam exclusief buitengewone items toe van EUR 321 miljoen tot EUR 373 miljoen.

De omzet van de consumentenproducten steeg met 9,7% van EUR 2,2 miljard tot EUR 2,4 miljard. Het bedrijfsresultaat steeg van EUR 284 miljoen tot EUR 326 miljoen. EUR 1,8 miljard van deze omzet was voor rekening van het Nivea-merk. Wereldwijd steeg de omzetgroei met 13%, mede dankzij onder meer de mannenlijn Nivea For Men.

De omzet van Tesa, het merk waaronder producten aan industriele klanten worden verkocht, steeg met 6,6% tot EUR 424 miljoen. Het bedrijfsresultaat nam toe van EUR 37 miljoen tot EUR 47 miljoen.

Voor heel 2007 verwacht Beiersdorf een verdere stijging van de EBIT-marge. De omzet van de consumentenproducten zal naar verwachting aan de bovenkant van de 7-8% doelstelling uitkomen.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud