Belgacom TV haalt aantal beoogde klanten niet

(tijd) - Het aantal klanten dat Belgacom optekent voor Belgacom TV blijft ver achter bij de doelstellingen van de telecomgroep. De beoogde cijfers werden dan ook al geregeld naar beneden herzien, zeggen bronnen in de sector.

Belgacom had eind 2005 33.000 klanten voor zijn tv-product. Intussen is dat cijfer opgelopen tot ongeveer 40.000. Voor eind dit jaar mikt het bedrijf op meer dan 100.000 klanten, bleek een maand geleden bij de presentatie van de jaarcijfers. Het is de eerste keer dat de groep een doelstelling voor Belgacom TV publiek maakt. Het beoogde cijfer voor eind 2006 ligt echter een stuk lager dan het aantal dat Belgacom eerst wou bereiken. Vorig jaar, na het verwerven van de voetbalrechten, mikte Belgacom voor eind dit jaar op 250.000 klanten. Toen dat veel te optimistisch bleek zakte de doelstelling naar 160.000 en later naar 100.000.

Dat cijfer ligt zelfs lager dan de 130.000 waarvan Belgacom een jaar geleden uitging, voor het de voetbalrechten won. Ook de 33.000 klanten van eind 2005 steken schril af tegen de geplande 75.000. Dat streefcijfer werd eveneens in de loop van vorig jaar geregeld verlaagd.

Belgacom kampt met het feit dat Belgacom TV niet overal beschikbaar is. Bovendien zijn er aanhoudend technische problemen, vooral met de software van de decoder. Belgacom wil het jongste cijfer voor eind dit jaar absoluut bereiken, zelfs al doet dat het verlies sterk oplopen. Gisteren stelde het bedrijf zelfs een deel van de betalende voetbalprogramma's gratis ter beschikking van de klanten van het basispakket. Belgacom ontkent dat Belgacom TV een tegenvaller zou zijn. Volgens de woordvoerder ligt het aantal klanten van eind 2005 driemaal hoger dan gepland. BB

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect