Advertentie

Coca-Cola boekt volumegroei van 4% in tweede kwartaal

Coca-Cola, fabrikant van de gelijknamige frisdrank, heeft in het tweede kwartaal van dit jaar het volume met 4% zien stijgen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Dat heeft het Amerikaanse concern dinsdag bekendgemaakt. In het eerste kwartaal van dit jaar bedroeg de volumegroei nog 5%.

(tijd) Met name opkomende markten als Brazilie, China en Rusland zorgden voor de volumestijging. Vooral Latijns-Amerika was als opkomende markt sterk, aldus bestuursvoorzitter Neville Isdell. In Europa verbeterde het resultaat.

Het volume van koolzuurhoudende dranken nam met 3% toe. Drankjes zonder prik zagen een volumestijging van 5%.

'Omze resultaten laten duidelijk zien dat het merendeel van onze markten goed presteert en de uitdagingen die we hebben in een paar markten meer dan goedmaakt', zo stelt Isdell in het persbericht. In Japan, de Filipijnen en India daalde het volume.

De omzet van Coca-Cola, dat ook frisdranken maakt als Sprite en Fanta, nam in het afgelopen kwartaal toe met 3% tot USD 6,48 miljard. De verwachting van analisten voor de omzet lag op USD 6,46 miljard.

De nettowinst van het concern kwam eveneens uit boven de verwachting van analisten. Coca-Cola boekte een winst van USD 1,84 miljard, tegen USD 1,72 miljard een jaar eerder.

Dit komt overeen met een winst per aandeel van USD 0,87. Zonder een eenmalige bate van USD 0,04 zou er een winst per aandeel van USD 0,74 zijn gerealiseerd, tegenover een door analisten geraamde USD 0,72.

Coca-Cola heeft in het tweede kwartaal voor USD 666 miljoen aan eigen aandelen ingekocht. De frisdrankenproducent wil in heel 2006 voor USD 2 miljard tot USD 2,5 miljard eigen aandelen inkopen.

(foto bloomberg)

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud