Colruyt en Cardoen voeren gezamenlijke acties op in 2003

(tijd-nieuwslijn) - Autoverdeler Cardoen gaat ook volgend jaar drie tot vijf acties voeren om samen met warenhuisketen Colruyt personenwagens aan de man te brengen. Die acties duren telkens ongeveer een maand. Volgens gedelegeerd bestuurder Karel Cardoen kan de autoprijs gemiddeld nog met 24% dalen tegenover de huidige catalogusprijs.

Dat cijfer slaat op de verkoop van auto's die in voorraad staan, de markt waarop Cardoen en Colruyt actief zijn. Voor wagens die besteld worden kan de prijs gemiddeld nog tot 13% lager, meent Cardoen. Dat personenwagens goedkoper worden, heeft alles te maken met de liberalisering van de Europese automarkt.

De samenwerking met Colruyt bleek een succes en de twee zetten de alliantie dan ook voort. In januari, tijdens het autosalon, verkochten ze samen 70 wagens. De tweede actie in juli leverde 145 verkochte auto's op en wordt verlengd tot eind augustus. Vooruitzichten voor de verkopen in 2003 zijn er nog niet.

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect