Colruyt: expansie in Frankrijk vanaf volgend jaar

(tijd-nieuwslijn) - De supermarktketen Colruyt werkt vanaf volgend jaar aan verdere expansie op de Franse markt. Dat zei gedelegeerd bestuurder René de Wit op het NextPrime/NextEconomy-event in Parijs.

Colruyt verwacht dat de Franse activiteiten, die in totaal 8,5% van de omzet van de groep uitmaken, in het boekjaar 2002-2003 een positieve bijdrage zullen leveren tot het groepsresultaat.

Op een termijn van 15 tot 20 jaar wil Colruyt op de Franse markt met zijn discount-supermarkten eenzelfde penetratiegraad bereiken als de groep vandaag in België heeft.

"We hebben de ambitie daar op termijn de nummer drie te worden", bevestigt De Wit. Een eerste stap in de goede richting is dat de Franse dochter Ripotot, die 4% van de omzet van de groep realiseert, dit jaar voor het eerst rendabel zal zijn.

"Eens we dat bereikt hebben, kunnen we beginnen uitkijken naar verdere expansie op de Franse markt", zegt de Wit. "De komende jaren zullen we ons daarop toeleggen".

Doumenge, de Franse voedingsgroothandel van Colruyt, presteert volgens De Wit eveneens volgens verwachting. Dat maakt dat de totaliteit van de Franse activiteiten, samen goed voor 8,5% van de omzet van de groep, het boekjaar positief zullen afsluiten.

Vooruitzichten voor het hele boekjaar 2002-2003 wilde De Wit nog niet geven. Die worden pas bekendgemaakt op de algemene vergadering op 18 september.

[Voor een ruimer aanbod van niet-vertraagd en uitgebreider bedrijfsnieuws, commentaren van analisten en handelaren, raadpleeg het abonneegedeelte nieuwslijn . U heeft er de keuze tussen een Compact formule en een Pro formule. Indien u het nieuws via het Tijd Realtime systeem wenst, bel dan 03/286.03.95 of mail info@tijdbeursmedia.be. Dit systeem stelt u in staat het nieuws te combineren met koersen en fundamentele data. Ons nieuws is eveneens te verkrijgen op de producten van Moneyline Telerate, bel hiervoor naar 02/772.10.00. Ook bij deze producten kan u koersen, nieuws en andere data combineren.]

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud