De Lijn richt reclamedochter op

De Lijn start naar alle waarschijnlijkheid op 1 september met een dochterbedrijf dat reclame zal verkopen op trams en bussen en op de schuilhuisjes. Dat vernam De Tijd van diverse bronnen.

(tijd) De principiële beslissing tot de oprichting van de nieuwe maatschappij is al genomen, maar moet nog ter goedkeuring worden voorgelegd aan de raad van bestuur van de vervoersmaatschappij, meldt een bestuurder die liever anoniem blijft.

Tot einde augustus zit de reclameregie van De Lijn bij Streep. De aandelen van Streep zijn verdeeld over De Lijn (50%), de Amerikaanse mediagroep Clear Channel (25%) en het beursgenoteerde Think Media van Maurice De Velder.

In juli 2004 verbrak De Lijn zijn contract met Streep. Die keuze kwam er na de start van een gerechtelijk onderzoek tegen De Velder. Volgens de woordvoerder van De Lijn, Tom Van de Vreken, is overeengekomen dat Think Media alle Streep-aandelen overneemt.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud