Euphony herbekijkt relatie met Mobistar

(tijd-nieuwslijn) - Het telecombedrijf Euphony herbekijkt zijn relatie met Mobistar. Dat schreef Le Soir. Momenteel is Euphony op de Belgische markt enkel doorverkoper van belminuten van Mobistar, maar het wenst in de toekomst mobiele telefonie te kunnen aanbieden onder eigen naam.

Dat aanbod kan via het netwerk van Mobistar gebeuren, maar het is niet uitgesloten dat Euphony met een andere speler in zee gaat. 'We herevalueren de samenwerking met Mobistar en praten ook met andere partijen', aldus Heidi Selleslagh, woordvoerder van Euphony Benelux.

Euphony telde in 2004 ongeveer 85.500 klanten met een Mobistar-abonnement op een totaal van 500.000 klanten. Cijfers over 2005 zijn nog niet bekend.

Euphony begint stilaan een merk te worden dat herkend wordt en wil om de groei te bestendigen zijn naambekendheid uitspelen. Volgens Le Soir spelen ook financiële aspecten mee in de beslissing van Euphony om de zaken op een rijtje te zetten. 'We hebben een goede relatie met Mobistar', ontkende Selleslagh die uitspraak.

Als Mobistar aan de kant wordt geschoven, blijven Proximus en Base over als potentiële partners. Proximus staat met een marktaandeel van bijna 50% niet op de eerste rij om zogenaamde MVNO-akkoorden (Mobile Virtual Network Operator - waarbij het eigen netwerk wordt verhuurd) af te sluiten. Base daarentegen is heel actief op dat vlak. Het kondigde onlangs een samenwerking aan met Carrefour maar miste wel een deal met Telenet. Base liet zich op het GSM-congres in Barcelona nog ontvallen de komende maanden nieuwe aankondigingen te zullen doen. Zusterbedrijf E-Plus tekende in Duitsland een akkoord met Aldi. Het is niet uitgesloten dat dat wordt doorgetrokken naar België.

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud