Groepswinst Proximedia bijna verdubbeld

Proximedia, de ontwikkelaar van websites en leverancier van internetdiensten voor KMO's, heeft in het eerste halfjaar van 2006 een groepswinst geboekt van 460.862 euro. Dat betekent een stijging van 43 procent vergeleken met de 322.204 euro winst in dezelfde periode in 2005,

(tijd) Dat meldt Proximedia in een persbericht.

De bedrijfswinst groeide met 16,8 procent tot 800.212 euro , en de omzet nam toe met 7,4 procent tot 7,76 miljoen euro. Proximedia, dat actief is in België, Nederland en Frankrijk, sloot in het eerste halfjaar 1.123 nieuwe contracten af, een stijging met 14,4 procent vergeleken met een jaar eerder. Maar het bedrijf merkt daarbij op dat door het beleid van autofinanciering van de productie een aanzienlijk deel van de omzet van de nieuwe contracten verschuift naar de vier volgende jaren.

Proximedia zegt dat de stijging van de resultaten nog steeds te verklaren is door 'de stijging van het recurrente gedeelte van de omzet dat een grotere marge oplevert'.

De geconsolideerde cijfers zijn exclusief die van de in juni overgenomen sectorgenoot Devstage. Die nieuwe dochter realiseerde in het eerste halfjaar van 2006 een nettowinst van 17.923 euro op een omzet van276.172 euro.

Voor het hele jaar verwacht Proximedia een verdere stijging van de kerncijfers, als gevolg van de 'constante evolutie van onze recurrente omzet, het aantal nieuwe contracten afgesloten in de maanden juli en augustus en de resultaten behaald door ons nieuw agentschap in Rijsel'.

Proximedia noteert sinds 22 juli 2005 op de Vrije Markt van Euronext Brussel.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud