Heinz boekt mooie winstgroei

H.J. Heinz, producent van onder meer ketchup, heeft in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2006/07 de nettowinst zien oplopen naar 194,1 miljoen dollar. Dat heeft het voedingsconcern donderdag bekendgemaakt. In dezelfde periode een jaar eerder bedroeg de nettowinst nog 157,3 miljoen dollar.

(tijd) Per aandeel belandde de winst op 0,59 dollar, ten opzichte van een winst per aandeel van 0,45 dollar over het eerste kwartaal van 2005/06. Analisten waren ervan uitgegaan dat Heinz in de afgelopen driemaandsperiode een winst per aandeel van 0,54 dollar had behaald.

De omzet steeg met 8,4% van 1,9 miljard naar 2,06 miljard dollar. Hierbij lag de gemiddelde analistenverwachting op 2,05 miljard dollar.

De tien belangrijkste merken van Heinz boekten een dubbelcijferige omzetgroei, aldus het Amerikaanse bedrijf. Weight Watchers' 'Smart Ones'-maaltijden toonden de sterkste groei, gevolgd door de pastasauzen van Classico.

De volumegroei in het eerste kwartaal bedroeg 5,1%, en weerspiegelde volgens Heinz groei bij alle segmenten van het concern. De toename werd gedreven door een sterkere consumptie, de introductie van nieuwe producten en toegenomen innovatie, aldus de ketchupmaker.

Volgens bestuursvoorzitter William R. Johnson blijft Heinz op weg om een groei van de winst per aandeel van 10% te behalen tot 2,35 dollar over heel het fiscale jaar.

(foto bloomberg)

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud