Koffie- en verpakkingsgroep Miko mikt op 8 procent winstgroei

(tijd-nieuwslijn) - De koffieservice- en verpakkingsgroep Miko gokt erop dit jaar met minstens 8 procent nettowinstgroei te kunnen afronden. De kunststofdivisie verwacht nieuwe contracten voor de verpakking van roomijs en maaltijden.

'In 2001 haalden we maar een beperkte winstgroei, maar dat was te wijten aan de omstandigheden', zegt bedrijfsleider Frans Michielsen op de algemene vergadering.

'Over het eerste kwartaal hebben we een zeer goed gevoel. Onze koffieservice maakt veel nieuwe klanten bij en installeert tal van nieuwe automaten. In roomijs hebben we ook nieuwe afnemers.'

Miko wil van zijn kleine Tsjechische dochter een succesverhaal maken en zoekt naar mogelijke overnames in Hongarije. Er zijn ook al afnemers in landen als Slovakije, Roemeniƫ, Estland en Letland. 'We zijn zeker niet vies van meer groei in Oost-Europa', onderstrepen Michielsen en Van Tilborg.

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud