Kwartaalomzet TF1 groeit 6,3%

(tijd-nieuwslijn) - De omzet van de Franse mediagroep TF1 steeg in het tweede kwartaal van dit jaar met 6,3% tot EUR 678,7 miljoen. In het tweede kwartaal van 2001 bedroeg de omzet EUR 638,6 miljoen.

Over de eerste jaarhelft steeg de omzet met 11,2%. De advertentie-inkomsten van de zender TF1 daalden in het voorbije kwartaal wel met 4,1% tot EUR 419,2 miljoen. Over de eerste jaarhelft daalden deze inkomsten met 1,9%. De advertentie-inkomsten van TF1 hadden vooral in april en mei te lijden onder een zwakke advertentiemarkt. Over de eerste jaarhelft bedroeg het advertentiemarktaandeel van TF1 53,5%. Bij kijkers ouder dan 4 jaar haalde TF1 een aandeel van 35,1%.

De andere inkomsten stegen in het tweede kwartaal met 28,7% tot EUR 259,5 miljoen. Over het eerste semester namen deze inkomsten met 40% toe. Dat getal houdt wel rekening met een 50%-consolidatie van de satellietzender TPS. Op vergelijkbare basis stegen deze inkomsten met 10,7%.

Opvallend is dat, met uitzondering van de zender TF1, alle divisies over de eerste jaarhelft omzetgroei kunnen voorleggen. De satellietzender TPS zag de omzet met 12,7% toenemen, de zender Eurosport met 4,2%, de concertdivisie Glem met 10,3% en de merchandiseringdivisie TF1 Entreprises met 69,4%.

Lees het persbericht van TF1 .

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect