Lichte groei voor Mediafin-kranten in derde kwartaal

De verkoop van De Tijd en L'Echo, de twee kranten van de Mediafin-groep, ging er in het derde kwartaal lichtjes op vooruit in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit de cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM).

De Tijd verkocht in het derde kwartaal 35.758 kranten (+0,29%) en L'Echo 17.496 exemplaren (+0,33%).

In Vlaanderen is de grootste stijger De Standaard met een betaalde verkoop van 83.408 exemplaren (+2,71%). De twee andere kranten van de Corelio-groep doen het minder goed. De verkoop van Het Nieuwsblad daalt met 0,42 procent tot 210.687 exemplaren en die van Het Volk met 6,82 procent tot 69.376 exemplaren.

De verkoop van de twee dagbladen van Concentra daalt eveneens. Gazet van Antwerpen verkocht 110.457 kranten (-3,21%) en Het Belang van Limburg bracht er 99.033 aan de man (-2,15%). Het Laatste Nieuws en De Morgen - de kranten van De Persgroep - gaan er daarentegen respectievelijk met 1,09 procent (293.390) en 0,24 procent (48.135) op vooruit.

In Franstalig België groeit - naast die van L'Echo - de verkoop van Le Soir (+0,3%), van La Dernière Heure (+0,11%) en die van La Libre Belgique (+1,68%). Vers L'Avenir (Corelio Media) verkocht in het derde kwartaal 0,45 procent minder kranten. De verkoop van Sud Presse (groep Rossel) kromp met 5,27 procent.

De totale krantenverkoop daalde in België in het derde kwartaal met 0,85 procent tot 1,41 miljoen exemplaren. In Vlaanderen bedraagt de daling 0,65 procent en in het Franstalige landsgedeelte 1,25 procent. MS

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud