LVMH boekt 15 procent meer omzet in eerste kwartaal

(tijd-nieuwslijn) - De Franse luxewarengroep LVMH Moët Hennessy Vuitton heeft in het eerste kwartaal een omzet gerealiseerd van 3,56 miljard euro. Dat is 15 procent meer dan in de eerste 3 maanden van 2005, toen de omzet 3,09 miljard euro bedroeg.

(Foto bloomberg) Een klant bekijkt handtassen van Louis Vuitton in de winkel in New York.

De organische groei komt neer op 12 procent. Dat meldt LVMH in een persbericht. LVMH bevestigt zijn streven over het hele jaar een 'zeer significante groei van de resultaten' te realiseren.

Alle divisies droegen positief bij tot de omzetgroei. Wijnen & Sterke Dranken zag de omzet 23 procent stijgen (16 procent op organische basis), Mode & Lederwaren realiseerde 14 procent meer omzet (+12 procent organisch), Parfums & Cosmetica steeg 18 procent (14 procent organisch), Uurwerken & Juwelen groeide 23 procent (19 procent organisch) en Selectieve Distributie boekte 9 procent meer omzet (7 procent organische groei).

Tegen de achtergrond van een gunstiger monetair klimaat, de volle expansie van de Amerikaanse en Aziatische economieën en een economisch herstel in een deel van Europa verwacht LVMH zijn ontwikkeling in 2006 voort te zetten. Prioritaire doelstellingen daarbij zijn het uitbreiden van de marktaandelen en het verbeteren van de rendabiliteit van de grote merken, het verbeteren van de resultaten van bedrijven in ontwikkeling en het genereren van cash. Op basis van dit alles bevestigt LVMH zijn doelstelling in 2006 een zeer significante resultaatsgroei te realiseren.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud