Miko neemt Leo Coffee over

Miko, gespecialiseerd in koffieservice en kunststofverpakkingen, neemt het Duitse koffieservicebedrijf Leo Coffee over in twee fasen. Een eerste participatie van 49 procent koopt Miko meteen, de resterende 51 procent van de aandelen zijn onderworpen aan een call-overeenkomst.

(tijd) Daardoor kan Miko ten laatste in 2012 het volledige bedrijf overnemen. Het grootste deel van de overname gebeurt door schuldovername van Leo Coffee. Een en ander staat in een persbericht van Miko.

Leo Coffee, gevestigd in Hamburg, is een decennium actief is op de Duitse markt. De focus van het bedrijf ligt op de horeca, bedrijven en instellingen. Dit gebeurt met directe verkoop in en rond Hamburg, en met verkoop via verdelers in de rest van Duitsland. De productverkoop bedraagt volgens het persbericht 800.000 euro. Met een dergelijke verkoop vertegenwoordigt Leo Coffee slechts 1 procent van de omzet van Miko.

Leo Coffee heeft sinds zijn ontstaan schulden opgebouwd en kampt met terugbetalingsmoeilijkheden. Miko betaalt het grootste deel van de overname door schuldovername. 'Wij zijn ervan overtuigd dat, mits een professionalisering van het beleid en een aangepaste groeistrategie, Leo Coffee binnen enkele jaren voor ons winstgevend kan zijn', aldus Frans Van Tilborg, gedelegeerd bestuurder van Miko Koffie.

Volgens Frans Michielsen, gedelegeerd bestuurder van de Miko-groep, ging het bedrijf op zoek naar een Duitse overnamekandidaat nadat het in 2004 een zeer grote klant verloor. 'Met Leo Coffee rekenen we erop dat we binnen enkele jaren de plotse verkoopdaling van 2004 in Duitsland terug hebben opgehaald', aldus de topman.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud