Mobistar weerlegt klacht Test-Aankoop

'De telecomwet wordt bij Mobistar goed nageleefd', reageert de mobiele operator op de aanklacht van Test-Aankoop. De consumentenorganisatie stelde vorige week dat de telecomwet door de operatoren massaal met de voeten wordt getreden.

(tijd) De telecomwet legt de telecombedrijven enkele verplichtingen op. Zo moet de klant minstens een keer per jaar door zijn telecomoperator worden ingelicht over de meest gunstige tariefformule. De wet geeft de klant het recht zijn contract kosteloos op te zeggen als de operator zijn voorwaarden wijzigt. Alle operatoren voor vaste en mobiele telefonie moeten een sociaal tarief aanbieden. De operatoren moeten een telefonische helpdesk hebben waarvoor de kosten per minuut niet hoger liggen dan die van een gewoon nummer. Tot slot moet de klant toestemming geven vooraleer gegevens over zijn telefoon- en internetverkeer voor marketingdoeleinden mogen worden gebruikt.

Mobistar meldt dat het aan al die verplichtingen voldoet. 'Voor nieuwe klanten gaan we zelfs verder', meldt het bedrijf. 'Die worden binnen de eerste zes maanden gecontacteerd om een zogenaamde 'Tariff Check' te doen.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud