Advertentie

Omega Pharma sponsort wielerploeg Quick-Step

(tijd-nieuwslijn) - Omega Pharma wordt met het vitamineproduct Davitamon co-sponsor van de nieuwe internationale professionele wielerploeg waarmee Quick-Step in 2003 van start gaat. Voor dit project telt Omega Pharma jaarlijks EUR 2 miljoen neer of 7% van het totale marketingbudget. Dat werd maandagmiddag in een persbericht aangekondigd.

Frans De Cock, de topman van Quick-Step, maakte maandag op de rustdag in de Tour in Vaison-la-Romaine de namen bekend van de twee co-sponsors van de nieuwe Belgische wielerploeg: enerzijds de Belgische, farmaceutische groep Omega Pharma en anderzijds Latexco, dat met manager Patrick Lefevere overkomt van Domo-Farm Frites. 'Quick-Step - Davitamon - Latexco' zal werken met een budget van ongeveer 8 miljoen euro. Omega Pharma investeert 2 miljoen.

"We zijn ervan overtuigd met dit project het 'corporate image' van Omega Pharma in Europa te versterken en ook een uitstekend platform te creëren om ons groeiend klantenbestand buiten de werksfeer te kunnen ontmoeten", klinkt het in het persbericht.

Met Davitamon op de wielertruitjes wil Omega Pharma bovendien de divisie voor vrij verkochte producten versterken, en zal het vitaminemerk een gezamenlijk Europees project worden van de verschillende landorganisaties. Davitamon is het grootste vrij verkochte merk in Nederland, groeiend in België en Spanje, en wordt gelanceerd in Frankrijk, Portugal en enkele andere landen.

Unilin, producent van de Quick-Step laminaatparket, liet van zijn kant weten de huidige kern van de wielerploeg Mapei - Quickstep die nog over een contract beschikken voor 2003 op te nemen in de nieuwe wielerploeg. Manager wordt Patrick Lefevere (foto: Belga) , die Domo-Farm Frites verlaat op het einde van het seizoen.

Lees hier persbericht van Omega Pharma .

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud