Advertentie

Omzet LVMH stijgt 2% in eerste halfjaar

(tijd-nieuwslijn) - De Franse luxewarengroep LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) heeft in het eerste halfjaar van 2002 een omzet gerealiseerd van EUR 5,823 miljard, 2% meer dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat zou ongeveer 15% hoger uitkomen, zegt LVMH in een persbericht.

Bij constante wisselkoersen kwam de omzet in het eerste halfjaar 4% hoger uit. LVMH merkt op dat de eerste zes maanden van 2001 erg sterk waren, met een omzetgroei van 13%.

De divisie Louis Vuitton (mode & lederwaren) kende in het voorbije halfjaar de sterkste omzetgroei (+16%), wat de groep toeschrijft aan de stijgende verkopen in de Japan en de VS in het tweede kwartaal. Ook de divisie wijnen & sterke dranken ging er mooi op vooruit (+7%). Als gevolg van het nog immer slabakkende toerisme daalde de omzet van de divisie "selectieve distributie" met 9%.

LVMH denkt dat het tweede halfjaar beter wordt dan het eerste. Als redenen noemt de groep de lancering van nieuwe producten (o.m. het nieuwe uurwerk Tambour en een nieuw vrouwenparfum van Christian Dior), de opening van nieuwe winkels en een "eenvoudigere vergelijkingsbasis". Tegen eind 2002 stelt LVMH "een significante rebound" van het resultaat in het vooruitzicht.

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud