Omzet Vivendi Universal neemt 5,7 procent toe in eerste kwartaal

(tijd-nieuwslijn) - De omzet van de communicatie- en entertainmentgroep Vivendi Universal steeg in het eerste kwartaal van 2006 met 5,7 procent tot 4,77 miljard euro. Dat blijkt uit een persbericht. Op vergelijkbare basis stegen de verkopen met 6,5 procent.

Foto (Bloomberg): Prince, een van de artiesten onder contract bij Universal Music Group

De omzet van Universal Music Group steeg met 8,4 procent tot 1,13 miljard euro. De muziekafdeling meldt onder meer een belangrijke groei in de digitale sector en sterke verkopen van het lokale repertoire in Japan. De digitale verkoop knalde 146 procent hoger tot 111 miljoen euro, goed voor 10 procent van de totale omzet. Onder meer nieuwe releases van Andrea Bocelli, Jack Johnson en Prince gingen gretig over de toonbank.

Vivendi Universal Games genereerde in het eerste kwartaal 18,6 procent meer omzet tot 134 miljoen euro. Bij constante wisselkoersen bedroeg de groei 9,7 procent. De stijging is in belangrijke mate te danken aan het aanhoudende succes van het on-linerollenspel 'World of Warcraft'.

Canal+ haalde een omzet van 899 miljoen euro, 2 procent meer dan over het eerste kwartaal van 2005.

SFR boekte over het eerste kwartaal een omzetgroei van 3,4% tot 2,14 miljard euro. De telecompoot van Vivendi haalde 130.000 nieuwe klanten binnen. Dat brengt het totale klantenbestand op 17,33 miljard euro. Maroc Telecom haalde 14,2 procent meer omzet tot 483 miljoen euro.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud