Proximus telt al meer dan 1000 UMTS-klanten

(tijd-nieuwslijn) - Proximus, de mobiele peiler van het Belgische telecombedrijf Belgacom, heeft sinds de lancering van UMTS-diensten in mei van dit jaar reeds meer dan 1000 klanten voor zich gewonnen. Dat zegt Proximus-woordvoerder Frederique Verbiest.

Momenteel heeft Proximus enkel een aanbod voor zakelijke klanten, maar tijdens het eerste halfjaar van 2005 zal het product commercieel gelanceerd worden op de consumentenmarkt. Option is de leverancier van de kaart, die snelle datatransmissie toelaat op het UMTS-netwerk.

Op een bijeenkomst van toplui uit de Belgische telecomsector bij ING donderdag zei CFO Martine Verluyten dat Mobistar succesvol blijft in het afsnoepen van zakelijke klanten van zijn belangrijkste concurrent Proximus. 'Dat is een wederkerig fenomeen. Ook wij pakken zakelijke klanten af van Proximus', is het antwoord van Verbiest.

Nog nieuws over de evolutie van het klantenbestand werd gisteren bekend tijdens een zakenlunch in Brussel. Didier Bellens, de nummer-1 bij Belgacom, zei er dat de groep dit jaar reeds meer dan 100.000 vastelijnklanten heeft teruggewonnen. Tijdens de eerste zes maanden van dit jaar vonden ongeveer 60.000 klanten de weg terug naar de grootste telecomoperator van het land.

Bovendien zei de financiële directeur van Belgacom, Ray Stewart, bij ING Financial Markets dat er nog geen formele beslissing is gevallen over het al dan niet bijkomend inkopen van eigen aandelen noch over de uitbetaling van een superdividend. Hij zei ook dat de nettoschuldpositie van de groep op het einde van het jaar op nul zal uitkomen.

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud