Quick boekt winstgroei in eerste 9 maanden

De hamburgerketen Quick Restaurants heeft in de eerste 9 maanden van 2006 een 25,6 procent hogere nettowinst geboekt van 26,9 miljoen euro. In de overeenstemmende periode van 2005 bedroeg de nettowinst 21,4 miljoen. Dat maakt Quick bekend in een persbericht.

(tijd) De verkopen onder merknaam groeiden in de eerste 9 maanden met 6,1 procent tot 595,8 miljoen euro. De bruto bedrijfskasstroom (ebitda) nam met 11,4 procent toe tot 58,5 miljoen en het bedrijfsresultaat (ebit) verbeterde met 18,5 procent tot 39,3 miljoen euro.

Quick opende in het derde kwartaal 2 restaurants, 1 in Belgie en 1 in Frankrijk. Eind september waren dit jaar al 8 nieuwe restaurants geopend. Quick bevestigt zijn streefdoel in 2006 een 15-tal nieuwe restaurants te openen.

Voor heel 2006 stelt de groep een stijging van de verkopen onder merknaam tot rond de 800 miljoen euro in het vooruitzicht. Voor de ebitda staat de verwachting op rond de 77 miljoen euro.

Quick herinnert er aan dat zijn referentieaandeelhouder GIB op 26 oktober een overeenkomst heeft gesloten met de Franse durfkapitaalgroep CDC-CI waarbij deze laatste een openbaar aanbod tot aankoop op de aandelen van Quick zal uitbrengen tegen 37,8 euro per aandeel. GIB zal zijn 57,42 procent-belang in Quick in dit bod inbrengen. GIB is op 50/50-basis in handen van Ackermans & van Haaren en van NPM. Het is nog niet bekend wanneer het bod van CDC-CI op Quick van start zal gaan.

foto belga

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud