'Quick toont voedingswaarde van zijn maaltijden'

(tijd-nieuwslijn) - De snelrestauratiegroep Quick zal vanaf 16 februari in haar Belgische restaurants aanduiden wat de exacte voedingswaarde is van de verschillende maaltijden en snacks die ze verkoopt. Met eenvoudige symbolen kan de klant zich informeren over het aantal calorieën, proteïnen, het vetgehalte, het aantal suikers en de hoeveelheid zout in een bepaald product. Het nieuws staat in L'Echo.

Ook concurrent Mc Donald's start in maart met het geven van informatie over de voedingswaarde van zijn producten. Het idee werd trouwens ontwikkeld door de Amerikaanse restaurantgroep. Quick neemt dezelfde methode en symbolen over van McDonald's om het de consument makkelijk te maken. Later zou de volledige Europese sector moeten volgen.

Quick en Mc Donald's komen op deze manier tegemoet aan onder meer consumentenorganisaties die de hamburgerketens al langer vragen hun verantwoordelijkheid op te nemen in de strijd tegen obesitas en zwaarlijvigheid.

Volgens Denis Hennequin, gedelegeerd bestuurder van McDonald's Europa, leidt de informatie niet tot een vermindering van het gebruik, 'wel tot een bewustere keuze'.

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud