Roularta: meer kijkers VTM niet nodig voor resultaten

(tijd-nieuwslijn) - Mediagroep Roularta verwacht dat de herstructurering bij VTM om opnieuw marktaandeel bij de kijkers te winnen weinig financiele gevolgen zal hebben. "VTM heeft de afgelopen jaren geen marktaandeel op de reclamemarkt verloren. We willen vooral weer meer kijkers om er opnieuw de sfeer in te krijgen en adverteerders op de lange termijn gerust te stellen", zegt Rik De Nolf, gedelegeerd bestuurder bij Roularta. Hij zegt tevens over het tweede kwartaal dat hij "niet mag klagen".

Vorige week raakte bekend dat Bert Geenen (ex-Donna en ex-Q-Music) en Jan Verheyen (regisseur) de nieuwe creatieve ploeg worden van VTM. Hun taak bestaat er vooral in om kijkers te winnen van de VRT. Het marktaandeel van VTM was de voorbije maanden naar historische diepten gezakt. "Financieel is er geen probleem aangezien onze grootste concurrent op de kijkersmarkt de VRT is. De VRT is voor ons een veel mindere concurrent op de reclamemarkt. Het tweede kwartaal was voor VTM op gebied van reclame-inkomsten prima verlopen. Maar om het vertrouwen van de adverteerders op lange termijn te behouden is het wel belangrijk dat we opnieuw kijkers winnen", zegt De Nolf. Roularta, dat 50% in VTM heeft, volgt het bedrijf wel minder actiever op dan de andere aandeelhouder, De Persgroep. "We vergaderen eenmaal per maand een dag met de raad van bestuur van VTM waarop we de voorstellen bekijken".

De Nolf ziet in het globaal niet echt een verbetering van de advertentiemarkt. "We zien zeker nog geen herstel van de markt. De tendensen in de markt blijven dezelfde als de afgelopen maanden". De Nolf omschrijft de reclamewerving bij de zakenzender KanaalZ als een probleem. Over het verloop van het tweede kwartaal voor Roularta wil De Nolf alleen kwijt dat "we niet mogen klagen".

(c) tijd-nieuwslijn (tel: +32 3 2860372; fax: +32 3 2860370)

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud