Think Media: Djungo Productions legt boeken neer

(tijd-nieuwslijn) - Het animatiebedrijf Djungo Productions legt de boeken neer. Dat bedrijf is voor 50,03% in handen van de beursgenoteerde mediagroep Think Media. De waarde van de participatie werd al vorig jaar nagenoeg volledig afgeboekt.

Maandag werd het faillissement van Djungo aangevraagd. Dat maakte Think Media bekend in een persbericht. Djungo had het erg moelijk om het orderboekje gevuld te krijgen. Sommige bestaande orders konden dan weer niet worden uitgevoerd. Djungo kampte daardoor met een gebrek aan liquiditeiten en de schuldenlast stapelde zich op.

Het Djungo-avontuur zadelt Think Media op met een verliespost van EUR 3,699 miljoen, waarvan al EUR 3,688 miljoen ten laste van boekjaar 2001 werd genomen. Het verlies slaat zowel op het afboeken van de participatie als op de toegestane leningen. "We hebben vorig jaar al gezien dat het slecht ging en onze voorzorgen genomen", zegt Frank van Damme, secretaris-generaal van Think Media, "daarom zal de invloed op onze resultaten van het lopende boekjaar verwaarloosbaar zijn. Vorig jaar boekte Djungo een omzet van slechts EUR 0,7 miljoen." Djungo werd proportioneel in de boeken van Think Media opgenomen.

Bij Djungo werkten 20 tot 25 mensen. "Aan een groot deel van deze werknemers zullen we geen oplossing kunnen bieden", verduidelijkt Van Damme.

18131627

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud