Advertentie

Van de Velde: omzet stijgt 7,7% in 2002

(tijd-nieuwslijn) - De Belgische lingeriegroep Van de Velde behaalde in 2002 een omzet van EUR 91,77 miljoen. Dat is een stijging met 7,7% tegenover vorig jaar, toen de groep voor EUR 85,2 miljoen verkopen realiseerde.

Daarmee sluit Van de Velde het boekjaar af op een zucht van de jaardoelstelling van een omzet van EUR 92 miljoen.

Alle merken van de groep, Marie Jo, Marie Jo L'Aventure, Marie Jo L'Exclusive en Prima Donna, gingen het voorbije boekjaar vooruit. De omzet van Prima Donna steeg het sterkst met 10%. De verkopen van Marie Jo (inclusief Marie Jo L'Exclusive) stegen met 6% en de sportievere lijn Marie Jo l'Aventure groeide met 7,5% tegenover vorig jaar.

In de Verenigde Staten groeiden de verkopen met 12% en in Europa (exclusief Duitsland) met 11%. In Frankrijk stegen de verkopen het sterkst met 17,2%. Duitsland hinkt achter: daar zag Van de Velde zijn verkopen met 1,5% krimpen.

Van de Velde meldt tevens dat de Hongkongse lingeriefabrikant Top Form, die in 2002 via vermogensmutatie voor het eerst in de rekeningen werd opgenomen, op volle capaciteit draait. Dat komt omdat de vraag vanuit de Verenigde Staten opnieuw aantrekt.

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud